Infolinia dla inwestorów: +49  335562 11342

Projekt był ambitny i póki co bez konkurencji. W rezultacie powstały cztery odcinki w dwóch językach - po polsku i po niemiecku - które na zasadzie „road story” prowadzą nas przez piękne miasteczka Marchii Odrzańskiej ukazując niezwykły czar okolicy i piękną naturę. Ale nie tylko to. Fabuła każdego odcinka zbudowana jest na prezentacji wyjątkowych ludzi i ich pomysłów, jako przykłady możliwości regionu i jego mieszkańców. Poznajemy cichych bohaterów Marchii Odrzańskiej, zaangażowanych i niestrudzonych wizjonerów. Są wśród nich ludzie z różnych branż i z różnymi pomysłami. To, co ich łączy, to radość z budowania czegoś nowego i sukces. Co więcej, każdy z odcinków inspiruje do realizacji swojego pomysłu na życie, pokazuje szanse na pracę lub otwarcie własnej działalności, dokumentuje możliwości strukturalne i gospodarcze regionu.

Wyzwaniem SBC/CUD było zaprezentowanie tego tematu w lekki, zabawny, humorystyczny, a nawet nieco satyryczny sposób. Tutaj wręcz brawurowo z powierzonego zadania wywiązała się berlińska firma produkcyjna „schipko schipko production”. Wartka fabuła, ciekawe ujęcia, zabawny tekst, porywający w wir wydarzeń lektor w tle, który prowadzi nas od bohatera do bohatera, sprawiają, że te krótkie filmy nas pochłaniają. Jak wiadomo, to co lekko wygląda na ekranie, jest zasługą intensywnych prac przygotowawczych, wyszukania bohaterów i przygotowania ich do tej nietypowej roli, wyszukanie miejsc zdjęciowych. To dzięki tej ciężkiej pracy widać, że czują się oni swobodnie na planie zdjęciowym, są wyluzowani i radośni. Z przyjemnością opowiadają i relacjonują, a my z przyjemnością słuchamy i podziwiamy. Szczerość i autentyczność to największe zalety tego projektu filmowego. To także zalety regionu Märkisch-Oderland, który szczerze i autentycznie zaprasza wszystkich swoich polskich sąsiadów do siebie.

© BUSINESS LOCATION NETWORK 2022